سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خردمند


خسته می‌شوم- از این شوریدگی‌ها- از این پاییز بی‌وقت، و از این زمان که بر من می‌تازد، و من... هنوز غرق تو! و چه عبث!
هنوز بی هدف لابه‌لای حس و اندیشه‌ام راه می‌روم. هنوز صدایت را در سر دارم "قرار نیست بمانم!"- و سوال بی‌جواب ذهنم :"پس چرا آمدی؟!"- و بعد گوشه پیر و مرشد ذهنم که همیشه در من می‌‌نوازد که "هیچ حضوری بی‌سبب نیست."
باد سردی به هیبت درختان تنومند باغ می‌زند- شاخه‌ها را می‌لرزاند و مرا- و چقدر هنوز بی‌خیال امروز و دیروز، به امید فردای بهاریم این شب را به صبح می‌رسانم. حیف که اینجا همیشه سرد است!!


نوشته شده در یکشنبه 88/2/20ساعت 10:54 عصر توسط زهرا حکیم آرا نظرات ( ) |


مرا بخوان- آشقانه- چونانکه هر دم، نفسی را به اشتیاق و شور ماندن فرو می‌بری. مرا بخوان- آشقانه- چونانکه من عشقم و تو سرگشته‌ای گم گشته در من. پیدای پنهان، پنهان پیدا! مرا بخوان- بی‌بحانه- که بحانه زندگی‌ست؛ مرا ورق بزن، که هر صفحه‌ام لبریز نوبرانه‌های این فسل عشق ماست. مرا بخوان- خط به خط، ریز به ریز، واو به واو، مو به مو! زیر تمام غلط‌های به عمد نوشته‌ام خط بکش. قرمز--  بگذار بدانم هستی- بگذار بدانم که می‌خوانیم. من عشقم- رنگ تمام هستیت. مرا بخوان!

 


نوشته شده در جمعه 88/2/11ساعت 11:44 عصر توسط زهرا حکیم آرا نظرات ( ) |



‌1) صبح ها که از خواب بیدار می شوید، دستگاه عیب سنج و ایرادگیر وجودتان را از کار بیندازید. قول می دهم؛ خورشید درخشان تر، پرنده ها خوش آوازتر، مردم مهربان تر و حتی کسب و کار پربرکت تر خواهد شد.
2) در معادلات زندگی هیچ گاه از علامت منفی استفاده نکنید، به خاطر داشته باشید که تفکر منفی از آن چنان قدرتی برخوردار است که می تواند با قرار گرفتن در پشت یک معادله بزرگ زندگی، همه علامت های مثبت آن را تغییر داده و مانند خود منفی بسازد.
3) هیچ گاه در گره زدن طناب پاره شده دوستی تعلل به خرج ندهید، گاهی اوقات غرور بی جا سبب می شود که حتی همسران خوب توجهی به گسستگی ریسمان بین خود ننمایند. مطمئن باشید گره زدن به خاطر کمتر نمودن طول طناب، نزدیکی را بیشتر می کند.
4) آنتن های ذهن تان را تنها به سوی ایستگاه هایی تنظیم کنید که شبانه روز امواج مثبت پخش می کند، کاری کنید که کارکنان ایستگاه های منفی از شدت بیکاری اخراج شوند.
5) سعی کنید قلبی مقاوم داشته باشید، قلبی که مقابل گرم و سرد حوادث و ضربه های عاطفی همچون ظروف چینی با اندک ضربه ای خرد نشود.
6) دل تان را تبدیل به اقیانوس آرام نمایید نه یک مرداب ناچیز. فکر نمی کنید حتی تصور اقیانوس هم احساسی از عظمت و پهناوری را در دل ایجاد کند؟ آنها که دل هایشان مرداب است با کوچک ترین حادثه ای به تلاطم می افتد، برعکس کسانی که شدیدترین گرداب ها و جریان های حوادث هم آرامش شان را بر هم نخواهد زد.
7) تجربه های تلخ و شیرین زندگی را درس فهمیدنی بدانید و نه حفظ کردنی، چرا که مطالب حفظ شده پس از مدت زمانی پاک می شوند.
8) مصمم باشیم تا با استفاده از پاک کننده هایی همچون دعا و نیایش زندگی کنیم.
***

امیدوارم مورد استفاده باشه. چون من هم از جایی برداشت کردم و استفاده می کنم.


نوشته شده در جمعه 88/2/4ساعت 11:0 عصر توسط زهرا حکیم آرا نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin